Programmeren in dbieb; De Proeverij - Digitale Wereld

Placeholder

Programmeren in dbieb; De Proeverij - Digitale Wereld

Groep 1-2-3-4

De Proeverij is een ideale start om kennis te maken met verschillende voorwaarden voor beginnend programmeren. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende materialen zoals Co de Rups, Blue Bot en Hubelino. 

Groep 5-6

Om de skills van de leerlingen op het gebied van programmeren te stimuleren, is er een circuit opgesteld met o.a. robots (Intellino, Dash, Blue Bot, Ozobot), programmeerprogramma’s (Scratch junior, Ko de kraker) en unplugged materialen (Six blocks en Smart games). 

 

Info voor de leerkracht

Er is geen voorkennis nodig bij zowel de docent als de leerlingen. Terwijl de leerlingen aan de slag gaan, is de docent aanwezig in de klas (groep 1 t/m 4) of de Werkplaats (groep 5 en 6).

Info voor de ouders

Ouders die mee zijn gekomen kunnen niet aanwezig blijven. De kinderen kunnen voor de ingang/poort van de Blokhuispoort worden afgezet, de auto's kan men parkeren in de parkeergarage De Klanderij of Oosterstraat.

Doelgroep
Groep 1
Groep 2
Groep 3
Groep 4
Groep 5
Groep 6
Duur
1 uur
Maximaal groepsgrootte
30
Opmerkingen
De school start altijd met de Proeverij. Het jaar erop kan de school kiezen voor de Verdieping.